Milano Eğitim Ataşeliği

SSS

SSS

ATAŞELİĞİMİZİN İŞLEYİŞİ

                1. Ataşelikte ne tür işlemler yapabilirim?

Eğitim Ataşeliği olarak sizlerin yurt dışı öğrenciliklerinizi Türkiye'de tanıtmaktayız. Ataşeliğimizde özel öğrenci dosyası açtırarak askerlik tecili, SGK ve İl Nüfus Müdürlüğü vb. kurumlara ibraz edebileceğiniz öğrenci belgesi, KYK kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Ayrıca gönüllü olarak çocuklarla, gençlerle ve yetişkinlerle yaptığımız etkinlilerimize katılabilirsiniz ve seminerlerimizden faydalanabilirsiniz.

 

2. Ataşeliğe nasıl ulaşabilirim?

milano@meb.gov.tr e-posta adresimizden Ataşeliğimize her zaman ulaşabilirsiniz, ayrıca telefon saatlerimiz içerisinde (hafta içi 09:30-12:30 arasında Ataşeliğimizi arayabilirsiniz.

 

                3. Ataşelik işlemleri için randevu almama gerek var mı? Randevuyu nasıl alabilirim?

Her işlem için Ataşeliğimizden randevu alınmalıdır. Randevu için e-posta gönderebilir veya telefon saatleri içerisinde Ataşeliğimize ulaşabilirsiniz.

 

4. Ataşeliğimizin öğrenciler için yaptığı seminerlere nereden ulaşabilirim?

Youtube sayfamızdan seminerlerimizi takip edebilirsiniz.

Seminerlerimiz;

"İtalya'ya Hoş Geldiniz: Öğrenci-Veli Bilgilendirme" Semineri: https://www.youtube.com/watch?v=Z8uXhT0ZHfg  Sunum için tıklayınız.

"İtalya'ya Merhaba: İtalya'daki Haklarım ve Sorumluluklarım" Semineri: https://www.youtube.com/watch?v=jN_aMTebuRY

"İtalya'da Üniversite Okumak: Öncesi, Sırası ve Sonrası" Semineri

Bölüm 1: https://www.youtube.com/watch?v=zvJoxOdNIaU
Bölüm 2: https://www.youtube.com/watch?v=qsS1XbgkOIs

 

                OTURUM İZNİ/ İKAMETGÂH BİLDİRİMİ:

                1. Codice Fiscale Belgemi nereden alabilirim?

Codice Fiscale Belgesini Türkiye'deki İtalyan Konsoloslukları veya İtalya'daki herhangi bir Vergi Dairesinden (Agenzie delle Entrate) temin edebilirsiniz.

 

         2. KİT zarfı nedir?

Oturum iznine başvuru yapılabilmesi için postanelerden (Poste Italiane) alınan başvuru formlarının bulunduğu zarfa KİT denmektedir.

 

3. KİT zarfını nerede bulabilirim?

KİT belgesini postanelerden (Poste Italiane), CAF ofislerinden veya Üniversitenizin Uluslararası öğrenciler ofisinden temin edebilirsiniz.

 

         4. Oturum izni randevuma hangi evraklar ile gitmeliyim?

Oturum izni hakkında detaylar için Youtube Kanalımızdaki Veli- seminerimizi izleyebilir, linkten gerekli belgeler ve süreç hakkında bilgi alabilirsiniz: https://milano.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_02/24173422_Ytalyaya_hoY_geldiniz.pdf
https://milano.meb.gov.tr/www/seminerlerimiz/icerik/180

 

         5. Oturum izni randevumu kaçırırsam ne olur?

Polise bu durumu bildirmenizde her zaman fayda vardır, sizlere yeni bir randevu tarihi vereceklerdir. İkinci kez polis randevusuna kaçırmamanızı tavsiye ederiz.

 

         6. Oturum izni randevumda eksik belgem çıkarsa ne olur?

Sizlere aynı güne veya belirttikleri bir tarihte tekrardan randevu vereceklerdir ve ilgili belgeyi temin etmenizi isteyeceklerdir.

 

         7. Oturum iznim olmadan Schengen bölgesine çıkabilir miyim?

Geçerli bir oturum izniniz yoksa sadece yenileme evrakları ile Schengen bölgesinde seyahat edemezsiniz. İlk yılınızda sizlere verilen vize MULTI ise ve süresi dolmamışsa bu vize ile seyahat edebilirsiniz.

 

         8. Yeşil pasaportum var, yine de oturum iznim olmadan seyahat edebilir miyim?

Yeşil pasaportunuz yabancı ülkeye girişinizden itibaren sadece 3 ay Turistik amaçlar ile kullanılabilir. Vize olmadan oturum iznine başvuru yapamazsınız.

 

         9. Yeşil pasaportum var, vize almadan İtalya'ya gelebilir miyim?

İtalya'ya sadece 3 aylığına Turistik amaçla giriş yapabilirsiniz, vizesiz oturum iznine başvuramazsınız.

 

10. Oturum iznim polise defalarca gitmeme rağmen teslim edilmemekte, bu durumda nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Ne yazık ki oturum izni gibi İtalyan makamlarının yetkisi dâhilinde olan konularda müdahale edememekteyiz. Arzu ederseniz telefon saatlerimiz (09:30-12:30) arasında Ataşeliğimizi arayabilirsiniz ve durumunuzu inceleyerek sizlere yol gösterebiliriz.

 

11. Oturum iznine sahibim, ikametgâh bildirimi için başka bir işlem yapmam gerekiyor mu?

İtalya'da oturum izni alındığında ikametgâh başvurusunda bulunmuş olmuyorsunuz. İkametgâh başvuruları ikamet ettiğiniz ilin belediyesine müracaat edilerek kayıt ettirilir. (Örn: Anagrafe, Comune di Milano)

 

12. İtalya'da hangi belgelerle ikametgâh bildirimi yapabilirim?

Geçerli bir oturum izni, pasaport, codice fiscale ve vergi dairesine kaydı yapılmış bir kira kontratı (Kira kontratı sizin adınıza değilse, misafir olarak kaldığınızı polis karakollarına beyan ederseniz sizlere verecekleri dichiarazione di ospitalita' belgesi ile de başvuru yapabilirsiniz). Eğer yurtta kalıyorsanız ikametgâh bildirimi yapamayabilirsiniz.

 

13. İtalya'da ikametgâh bildirimi yaptıktan sonra DSU bursumda azalma/burs kaybı gerçekleşir mi?

DSU bursuna sahipseniz ve ikametgâh bildiriminde bulunursanız bursunuz azalabilir veya tamamen bursu kaybetmenize sebep olabilir.

 

14. İtalya'da ikametgâh bildirimi yapmazsam ne olur?

İtalyan kimlik kartına (carta d'identità) başvuru yapamazsınız. Kimlik kartı olmadan Türk ehliyetinizi İtalyan ehliyetine çeviremezsiniz. Ayrıca, İtalyan Vatandaşlığına başvuru yapabilmeniz için 10 yıl kesintisiz süreyle İtalya'da ikamet etmeniz gerekmektedir ve bu süreç ikametgâh bildirimi ile başlamaktadır, 10 yıl oturum iznine sahip olmanız yetersizdir.

 

15. Türk Konsolosluklarında adres beyanı yapmak zorunda mıyım?

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 50'nci maddesine göre, adres değişikliği bildirimi, 20 iş günü içerisinde yapılmalıdır. Süresi içerisinde adres değişikliğini bildirmeyenlere idari para cezası uygulanmaktadır.

 

16. Türk Konsolosluklarında adres beyanı yaparsam DSU bursumda azalma/burs kaybı gerçekleşir mi?

Burs başvurularında burs ofisiniz Türkiye'deki ikametgâh adresinizi de göstermenizi isteyen bir belge talep ediyor ise ve ilgili belgelerde adresiniz İtalya gözükür ise bursunuzda azalma veya bur kaybı gerçekleşebilir.

 

         DENKLİK

         1. Dichiarazione di Valore belgesi nedir?

Türkiye'de mezun olduğunuz son eğitim kurumunun İtalya'da geçerli olabilmesi için verilen bir denklik belgesidir. Bologna Sürecine dâhil olunsa da üniversitelerinizden denklik belgesi talep edilebilir veya şu anda kayıtlı olduğunuz üniversiteniz sizlerden talep etmese dahi ileride çalışacağınız kurumlar denklik belgesi talep edebilir. Dichiarazione di Valore hakkında daha fazla bilgi: https://www.miur.gov.it/dichiarazione-di-valore

 

         2. Dichiarazione di Valore belgesini nereden alabilirim?

İtalya'daki CIMEA kurulundan veya Türkiye'deki İtalyan temsilciliklerinden denklik belgesi alabilirsiniz. https://www.cimea.it/EN/

 

         3. Ataşelik hangi denklik belgelerini düzenleyebilmektedir?

Ataşeliğimiz İtalya'daki ilkokul, ortaokul ve liselerin denkliğini verebilmektedir. Bu işlem ücretsiz gerçekleştirilir.

 

         4. Ataşelikte tercüme tasdik işlemi gerçekleştirilebilir mi?

Ataşeliğimizde tercüme tasdik işlemi gerçekleştirilemez. Konsolosluk şubemize kayıtlı yeminli tercümanlar aracılığı ile belgelerinizi tercüme ettirebilirsiniz ve Konsolosluğumuz bu belgeleri Türkiye'de kullanabilmeniz için tasdik işlemlerini gerçekleştirebilir. Sadece konsolosluk şubeye kayıtlı yeminli tercümanların tercümeleri Konsolosluk tarafından tasdiklenebilir. https://www.konsolosluk.gov.tr/TranslatorSearch/Index linkinden yeminli tercümanlar listesine ulaşabilirsiniz.

 

BURSLAR

         1. İtalya'daki burslardan nasıl yararlanabilirim?

İtalya'da her bölgenin bir burs ofisi bulunmaktadır. Burslar ile ilgili detaylar için web sitemizden ilgili broşürümüzü inceleyebilirsiniz: https://milano.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_02/24173724_YtalyaYda_Burs_YmkanlarY.pdf

 

KONAKLAMA

         1. İtalya'ya taşınacağım fakat henüz konaklama planlarımı yapmadım, ne yapmalıyım?

İtalya'da konaklama seçenekleri olabildiğince erkenden araştırmaların yapılması ve mümkün ise akademik yıl başlamadan önce (Mayıs ? Haziran dönemi) ev kiralama seçeneklerine bakılmasında fayda vardır. Yurt seçeneği için üniversite kabulü gelir gelmez (mümkün ise bir yıl önceden) başvuru yapılması şiddetle tavsiye edilir.
Detaylı bilgi için: https://milano.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_02/24173704_Ytalyada_Konaklama.pdf

 

ASKERLİK İŞLEMLERİ

         1. Öğrenci askerlik işlemlerim için gerekli belgeleri nereden öğrenebilirim?

Ataşeliğimize e-posta gönderebilirsiniz veya web sitemizden ilgili belgelere ulaşabilirsiniz.

 

         2. İşlem yaptırabilmem için oturum izni kartımın çıkmış olması gerekir mi?

         Sadece başvuru/yenileme (ricevuta) belgeniz ile de işlem yaptırabilirsiniz.

 

         3. Öğrenci belgem kaşeli mühürlü ve imzalı olmalı mı?

Belgenizi postaya verecekseniz belgenizde QR (Karekod) veya ıslak mühür bulunmalıdır. Gişeden başvuru yapacaksanız self-certification olarak adlandırılan belgeleri öğrenci portalınıza giriş yapmak süretiyle bu belgeyi resmi bir şekilde alabildiğinizi kanıtlayabilirsiniz.

 

4. Liseyi yurt dışında okudum, Türkiye'de alınmış bir denklik belgesi olmadan başvuru yapabilir miyim?

Lisans askerlik ertelemelerinde yurt dışından alınmış lise diplomanızın denkliğini yaptırmanıza gerek yoktur.

 

5. Lisans eğitimimi yurt dışında tamamladım, Türkiye'de alınmış bir denklik belgesi olmadan başvuru yapabilir miyim?

Yüksek lisans askerlik ertelemelerinde yurt dışından alınmış lise diplomanızın denkliğini yaptırmanız şarttır. Yükseköğretim diploma denkliği için YÖK'e başvurmalısınız: https://denklik.yok.gov.tr/

Via Antonio Canova, 36 20145 Milano MI İtalya - 0039 0209961101

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.